1 Mayıs 2014 Perşembe

Bir Ders Yüzünden Başıma Gelenler (Birinci Kısım)

         



         Ben, Elazığ Fırat Üniversitesi’nde 2001-2005 yılları arasında yükseköğrenim gördüm. Benim bir dersle ilgili yaşadığım şu olay, unutulmaz hâtıralarım arasında yerini almıştır:
         Üniversite 3. sınıftayken “siyasi coğrafya” dersini de görmemiz gerekiyordu. Bu derse, sınıftaki öğrenciler olarak 5-6 hafta boyunca devamlı girmeye çalıştık. Ancak bir ara –artık ne olduysa- sınıftaki bazı kızlar, bugün derse hiç kimse girmesin, dediler (Çünkü derse kimse girmezse, yoklama da alınamıyor ve hiç kimse “yok” yazılamıyordu.).
          Bir sonraki hafta derse girdiğimizde, siyasi coğrafya hocamız bize, derse girmediğimiz için ikazda bulundu ve bizi azarlamaktan da geri durmadı. Sonraki haftalardaki bir ders esnasında şu soruyu bize yöneltti:
        
         “Güney Amerika kıtasında bulunan ve % 25’i Müslüman olan ülke neresidir?”
         
          Tabiî biz bu suâle cevap veremedik ve hocamız da bu suâlin cevabını bize söylemedi. Sınıftaki çoğu öğrenci de merak edip sorunun cevabını araştırmadı.
           Derken final sınavı yaklaştı ve sınav günü geldi çattı. Sınav kâğıtları dağıtıldıktan sonra hepimizi şoka uğratan ve ters köşeye yatıran soru sorulmuştu:

          “Güney Amerika kıtasında bulunan ve % 25’i Müslüman olan ülke neresidir?”
         
          Şunu önce hatırlatayım: Sınav sistemine göre finalde bir öğrenci notunun en az 60 olması gerekir. Vize 100 dahi olsa, final 59 olursa, o dersten geçilmez. Pekiyi yukarıdaki sorunun puan değeri kaçtı? Evet, bildiniz: “40”
           Böyle garip bir durum ortaya çıkınca, hâliyle öğrencilerin % 95’i bütünlemeye kaldı. Bütünlemede de sorular zor sorulduğu için ben ve birkaç arkadaşım bu dersi bir sonraki seneye tekrar almaya başlayacaktık. Haa, unutmadan, bu sorunun cevabını da merak edenlere söyleyeyim: “Surinam”

                                   (Devamı, İkinci Kısım'daki yazıda yer alıyor.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder